Halat Tahrikli Çubuk Izgaralar (HKI ve TGS) ağır şartlarda uygulamalar için tasarlanmış dayanıklı ekipmanlardır. Özellikle terfi istasyonlarının, büyük kapasiteli su ve atık su tesislerine ait giriş yapılarının veya enerji santrallerinin su alma yapılarının derin ve geniş kanalları için tasarlanmışlardır. Ayrıca dikey monte edilebilme özelliğinden dolayı derin kanallarda az yer kaplaması sebebiyle sıkça tercih edilen ızgaralardır. Halat Tahrikli Çubuk Izgaralar iki ana bölümden oluşmaktadır: Kanal içi parçalar; ızgara çubukları ve kılavuz çerçeveden oluşurken, kanal üstü parçalar; şasi, deşarj şütü tırmık ve temizleme mekanizması olarak tanımlanabilir. Halat Tahrikli Çubuk Izgaralar, kanal üstü kısmı sabit (HKI) veya hareketli (TGS) olmak üzere iki şekilde dizayn edilirler.
HKI: Sabit Tip Halat Tahrikli Çubuk Izgara’nın Çalışma Prensibi:
Bu tasarımda üst kısım alt kısımla bağlantılıdır. Ekipman, ölçüm cihazında önceden ayarlanmış bir diferansiyel su seviyesi okunana kadar park pozisyonunda bekler. Sinyal gelip de ızgara çubuklarının temizlenmesi gerektiği anlaşıldığında kepçe tırmık kanalın dibine açık pozisyonda indirilir. Burada kapatılan kepçe çubuklar üzerinde birikmiş atıkları toplayarak yukarı çıkar. Toplanan atıklar deşarj noktasında bir karşı sıyırıcı tarafından itilerek temizlenir. Burada Izgaralama atıkları ya bir konteynere ya da bir konveyöre deşarj edilirler.
TGS: Gezer Tip Halat Tahrikli Çubuk Izgara’nın Çalışma Prensibi:
Çalışma prensibi HKI ile aynıdır; tek fark bu tasarımda kanal üstü kısım bir araba üzerine monte edilmiştir ve birden çok kanalın temizliği için kullanılır. Ekipman, hizmet ettiği kanallardan birinden su seviyesinin yükseldiği ve temizlenmesi gerektiği bilgisini alana kadar park pozisyonunda bekler. Özel kontrol programı sayesinde Gezer Kepçe Izgara “TGS” kendi pozisyon bilgisine sahiptir. IP protokol tanımlama sistemi sayesinde temizleme ihtiyacı olan kanal belirlenir ve araba o yöne doğru hareket ettirilir. Enkoderli motor ve elektro-mekanik frenleme sayesinde araba tam yerinde durdurulur.
Araba durunca kepçe açık pozisyonda kanala indirilir, dibe ulaşınca kapatılıp yukarı çekilerek ızgaralar üzerindeki atıklar temizlenir. Kepçe içerisine toplananlar, deşarj noktasındaki karşı sıyırıcı tarafından temizlenir. Burada atıklar ya bir konteynere dökülür ya da bir taşıyıcı banda atılarak uzaklaştırılır.
Genellikle tıkanmış ızgaranın tüm yüzeyini temizlemek ve su seviyesini ayarlanmış seviyeye düşürmek için bir tur yeterlidir ama gerekli görülürse bir sonraki tur otomatik olarak başlatılır. İşlem tamamlandıktan sonra kepçe yukarıda ve açık durumda olarak durur ve herhangi bir kanaldan gelecek sinyale kadar park pozisyonunda bekler.
Özellikler:
Çubuk Aralığı : 8 ÷ 100 mm
Kanal Genişliği : 800 ÷ 4000 mm
Deşarj Yüksekliği : ~ 30 m
Montaj Açısı : 75° ÷ 90°
Malzeme: Yüzey koruma uygulanmış karbon çelik veya paslanmaz çelik
Medya